Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie

E-mail: sosw_huta@poczta.onet.pl

Wycieczka do Solca nad Wisłą

wycieczka

W związku z obchodami 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski ,,Śladami Historii” 10 października 2018 r. wyjechaliśmy do Solca nad Wisłą. Udział w wycieczce wzięli uczniowie starszych klas szkoły podstawowej i gimnazjaliści, zorganizowały zaś wyjazd: p. A.Góralska, p. B. Przepiórka, p. D. Wójcik i p. E. Przydatek.

gdk

Rozpoczęliśmy zwiedzanie od zabytkowego drewnianego budynku, w którym obecnie mieści się Gminny Ośrodek Kultury. Naszym przewodnikiem była p. Mariola Kolenda, która barwnie i ciekawie opowiedziała o historii tego położonego na nadwiślańskim wzgórzu niezwykłego miejsca. Snuła opowieści, legendy o Solcu oraz o zamku Kazimierza Wielkiego. Na sali była ,,cisza jak makiem zasiał’’, wszyscy z zainteresowaniem słuchaliśmy niezwykle barwnej historii tej niewielkiej miejscowości.

Zamek

Kolejnym etapem wycieczki był taras widokowy, z którego podziwialiśmy ruiny zamku Kazimierza Wielkiego, na tle słonecznego nieba. Następnie spacerując uliczkami Solca doszliśmy do zabytkowych budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych. O historii, byłych uczniach tej placówki  z ogromną pasją  i wielkim entuzjazmem, opowiedziała nam, emerytowana nauczycielka wychowania fizycznego, p.  Barbara Zastawna. Zwiedzając mogliśmy zobaczyć w Izbie Pamięci m.in. Kroniki Szkolne, stare fotografie uczniów z okresu zaboru rosyjskiego, nauczycieli, dyrektorów placówki…

Na koniec wycieczki zwiedziliśmy imponującą halę sportową i malowniczy przyszkolny ogród.

Bogatsi o wiedzę i nowe doświadczenia, zadowoleni wróciliśmy do Ośrodka.