Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie

27-300, Lipsko, Huta 3

tel./fax: 48 377 10 26

E-mail: sosw_huta@poczta.onet.pl

Regulamin Strony

regulamin

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy dokument określa zasady prowadzenia serwisu internetowego oraz zasady korzystania przez Użytkowników z informacji ze Strony Internetowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie, zwanej dalej Strona.
  2. Użytkownik korzystając z treści dostępnych na Stronie wyraża zgodę na postanowienia niniejszego regulaminu.
  3. Użytkownicy Strony są zobowiązani do przestrzegania prawa obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, prawa obowiązującego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie, zasad współżycia społecznego.
  4. Podmiotem oferującym treści na Stronie jest:
    • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
      imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu
      w Hucie
      Huta 3
      27-300 Lipsko
      tel./fax: 48 377 10 26
      email: sosw_huta@poczta.onet.pl
      //soswhuta.szkolnastrona.pl

      zwany dalej Ośrodkiem.

  5. Do umieszczania na Stronie przyjmowane są materiały i informacje wynikające ze statutowej działalności Ośrodka zgodnie z Procedurą przyjmowania, publikowania informacji na stronie internetowej SOSW im. KOU w Hucie oraz umieszczania w Kronice Ośrodka i innej dokumentacji (załącznik nr 1 niniejszego regulaminu). Treść informacji na Stronie dotyczy wyłącznie działalności Ośrodka, uczniów/wychowanków, grona pedagogicznego i innych pracowników z poszanowaniem prawa do prywatności oraz ochrony danych osobowych.
  6. Do publikacji na Stronie nie są przyjmowane materiały i informacje sprzeczne z polskim i UE prawem, wzywające do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierające treści pornograficzne, faszystowskie, wulgarne, propagujące używki oraz przemoc, obrażające uczucia religijne, naruszające prawa i godność innych osób, a także godzące w dobre imię Ośrodka.
  7. W przypadku stwierdzenia na Stronie zdjęć, treści lub wypowiedzi o charakterze niezgodnym z niniejszym regulaminem, Użytkownicy niezwłocznie powinni powiadomić Administratora o tym fakcie, przesyłając właściwą informację na jego adres mailowy oraz/lub sms.
  8. Strona https://www.soswhuta.szkolnastrona.pl pełni rolę wizytówki i promocji placówki oraz nośnika informacji o organizacji pracy, zadaniach oraz bieżących wydarzeniach z życia Ośrodka.

§ 2
Korzystanie z treści Strony

  1. Zarówno treści zawarte na Stronie, jak i poszczególne ich fragmenty, części, takie jak teksty, zdjęcia, grafika i inne, korzystają na ogólnych zasadach z ochrony udzielanej przez przepisy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 9 lutego 1994 roku (Dz. U. z 2016 r. poz. 666 ze zmianami).
  2. Korzystanie z treści udostępnianych na Stronie jest bezpłatne.
  3. Każdy Użytkownik Strony zobowiązany jest do niepodejmowania działań mających na celu zakłócenie poprawnej pracy Strony czy uzyskanie nie przysługujących mu praw dostępu.
  4. W przypadku użytkowania Strony w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego regulaminu zostanie ona niezwłocznie zamknięta, a w stosunku do osób naruszających powyższe zasady może być wszczęte postepowanie wynikające z przepisów o odpowiedzialności służbowej, dyscyplinarnej, cywilnej lub karnej.

§3
Zasady współtworzenia Strony

  1. Stroną Ośrodka zarządzają:
    • administrator,
    • zespół redakcyjny.
  2. Osoby zarządzające odpowiadają w szczególności za prowadzenie Strony, aktualizację danych, ich rzetelność, estetykę serwisu, obsługę graficzną i techniczną.
  3. Do umieszczania treści i materiałów na Stronie ma prawo powoływany administrator oraz redaktorzy wskazani przez Dyrektora Ośrodka.
  4. Prawo bezpośredniego dostępu do panelu Strony mają:
    • administrator,
    • zespół redakcyjny.
  5. Administrator jest powoływany przez Dyrektora Ośrodka, zarządza główną Stroną Ośrodka, przydziela użytkownikom loginy i hasła oraz dostęp do przydzielonych zakresów tematycznych serwisu.
  6. Do zadań administratora należy;
    • dbanie o prawidłowe działanie Strony,
    • organizacja techniczna Strony, oprawa graficzna,
    • usuwanie nieaktualnych materiałów,
    • zamieszczanie dużych plików, zdjęć, filmów, linków, itp.,
    • współpraca z redaktorami,
    • stały nadzór nad zamieszczanymi materiałami na Stronie,
    • systematyczne, bieżące zamieszczanie na Stronie treści przekazywanych przez Dyrektora, nauczycieli, wychowawców, innych pracowników placówki, uczniów, wychowanków,
    • sprawowanie kontroli nad aktualizacją Strony.
  7. Administrator i redaktorzy mają prawo do korekty językowej i stylistycznej przesyłanych, bądź przekazywanych do umieszczenia na Stronie materiałów i informacji lub odrzucenia materiałów nie spełniających wymogów określonych w niniejszym regulaminie.
  8. Teksty powinny być przekazywane administratorowi Strony w formie elektronicznej w formacie Microsoft Word (z rozszerzeniem doc, docx) lub zwykłym pliku tekstowym txt, natomiast pliki graficzne w formacie jpg (szczegóły w załączniku nr 1 - Procedurze przyjmowania, publikowania informacji na stronie internetowej SOSW im. KOU w Hucie oraz umieszczania w Kronice Ośrodka i innej dokumentacji).
  9. Administrator ma prawo odmowy umieszczenia treści i zdjęć na Stronie, o czym informuje Dyrektora Ośrodka.

§ 4
Sposób administrowania

  1. Strona jest własnością Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie.
  2. Administrator kontroluje i usprawnia właściwe działanie Strony, egzekwuje postanowienia regulaminu.
  3. Administrator podlega bezpośrednio Dyrektorowi Ośrodka.
  4. Na Stronie Ośrodka nie będą prezentowane materiały nie mieszczące się w ramach tematycznych Strony lub nie spełniające oczekiwanego poziomu merytorycznego i technicznego.
  5. W sprawach, o których nie mówi niniejszy regulamin, decydujący głos ma Dyrektor Ośrodka.

§ 5
Postanowienia końcowe

  1. Ośrodek dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia aktualności i odpowiedniej jakości materiałów i wiadomości prezentowanych na Stronie.
  2. Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego regulaminu należy przesyłać na adres:
    • piotr.faber@sosw-huta.pl.
  3. Ośrodek zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany jakie zostaną wprowadzone będą umieszczone na stronie placówki.

 

Załącznikami regulaminu są:

  1. Procedura przyjmowania, publikowania informacji na stronie internetowej SOSW im. KOU w Hucie oraz umieszczania w Kronice Ośrodka i innej dokumentacji.
  2. Kwestionariusz dziecka uczęszczającego na zajęcia WWRD w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie
  3. Kwestionariusz dziecka uczęszczającego do przedszkola w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie
  4. Kwestionariusz ucznia Szkoły Podstawowej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie
  5. Kwestionariusz ucznia Gimnazjum w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie
  6. Kwestionariusz ucznia Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie

 

 

 

Załącznik nr 1  Regulaminu Strony Internetowej SOSW im. KOU w Hucie

 

Procedura przyjmowania, publikowania informacji na stronie internetowej SOSW im. KOU w Hucie
oraz umieszczania w Kronice Ośrodka i innej dokumentacji

 

  1. Cel wprowadzenia procedury:
    • przekazywanie informacji o organizacji, działalności oraz promocja placówki.
  2. Zakres stosowania procedury:
    • procedurze podlegają informacje dotyczące wydarzeń z działalności placówki istotne z punktu widzenia jej zadań, funkcjonowania i promocji.
  3. Przedmiot procedury:
    • przedmiotem procedury jest uregulowanie sposobu przekazywania tekstów, zdjęć, grafiki i innych materiałów oraz przestrzeganie ochrony danych osobowych uczniów/wychowanków, pracowników SOSW im. KOU w Hucie w informacjach umieszczanych na stronie internetowej, Kronice Ośrodka i dokumentacji.
  4. Do przestrzegania procedury zobowiązani są:
    • administrator strony internetowej, zespół redakcyjny Strony, nauczyciele/wychowawcy zatrudnieni w Ośrodku.
  5. Wychowawcy klas i grup przedszkolnych w momencie przyjęcia do przedszkola, szkoły zobowiązani są do dostarczenia administratorowi Strony listy uczniów, których rodzice/opiekunowie prawni nie wyrażają zgody na zamieszczanie danych osobowych dziecka. Na tej podstawie administrator nie umieszcza imienia i nazwiska oraz zdjęcia dziecka/ucznia w informacjach dotyczących osiągnięć, wyróżnień, udziału w zawodach, konkursach, uroczystościach i imprezach zarówno w placówce, jak poza nią.
  6. Wykaz dzieci/uczniów, których dane osobowe nie mogą pojawić się na Stronie, Kronice Ośrodka znajduje się w dokumentacji administratora Strony i w sekretariacie placówki (sekretarz szkoły).
  7. Członkowie Rady Pedagogicznej a w szczególności organizatorzy konkursów, imprez i uroczystości obowiązani są do zapoznania się z listą dzieci/uczniów, których rodzice/opiekunowie prawni nie wyrażają zgody na publikowanie w Internecie i Kronice danych swoich dzieci, a następnie dostarczania zdjęć tych dzieci/uczniów w planie ogólnym (minimum 3 osoby – bez wyróżnienia dziecka z brakiem zgody rodziców/opiekunów).
  8. Informacje publikowane na Stronie i w Kronice muszą dotyczyć wydarzeń z życia Ośrodka, organizowanych lub współorganizowanych przez placówkę, a także istotnych dla społeczności placówki.
  9. Prawo do zgłaszania informacji do opublikowania przysługuje wszystkim pracownikom Ośrodka, rodzicom, dzieciom/uczniom oraz podmiotom zewnętrznym współpracującym z Ośrodkiem.
  10. Treść i forma informacji nie może naruszać przepisów prawa, zasad współżycie społecznego i dobrych obyczajów.
  11. Dopuszcza się umieszczanie informacji o partnerach lub sponsorach poszczególnych przedsięwzięć wraz z odnośnikami do ich serwisów internetowych.
  12. Zgłoszenia informacji do publikacji należy wysyłać pocztą elektroniczną na adres administratora Strony:
    • piotr.faber@sosw-huta.pl.
  13. Zgłoszona informacja powinna zawierać:
    • imię i nazwisko autora,
    • krótki tytuł,
    • datę wydarzenia,
    • miejsce wydarzenia,
    • treść informacji, która będzie napisana przy pomocy dowolnego edytora tekstu zgodnie z przyjętymi zasadami tworzenia tekstu (format: Microsoft Word z rozszerzeniem doc, docx; ewentualnie zwykłym txt.),
    • materiał graficzny w postaci zdjęć dotyczących opisywanego wydarzenia, odpowiednio wykadrowanych, ostrych, obróconych tak, jak mają pojawić się w publikowanej informacji (zdjęcia wybrane tematycznie, format 800x600 pikseli),
    • pliki do pobrania (np. linki do materiałów internetowych),
    • własne grafiki (skany w postaci plików graficznych - jpg).
  14. Zgłoszona informacja musi być przesłana do administratora nie później niż 3 dni od daty wydarzenia, którego dotyczy.
  15. W przypadku imprez, konkursów planowych i organizowanych przez Ośrodek, organizatorzy zobowiązani są do dostarczania wypracowanych materiałów i informacji przed wydarzeniem, sukcesywnie w miarę ich powstawania (np. zaproszenia, plakaty, regulaminy, wyniki eliminacji, sponsorzy, współorganizatorzy, itp., itd.).
  16. O umieszczeniu na Stronie nietypowych elementów decyduje administrator, a wykonanie danego elementu nie wchodzi w zakres obowiązków jego jak i zespołu redakcyjnego Strony/Kroniki Ośrodka.
  17. Administrator, redaktor, kronikarz może odmówić opublikowania na Stronie czy w Kronice materiałów informacyjnych ze względu na:
    • wady merytoryczne lub redakcyjne,
    • niesporządzenie zgodnie z przyjętymi zasadami redagowania tekstu,
    • parametry techniczne i estetyczne materiałów fotograficznych,
    • braków wymienionych w punkcie 13.
  18. Informacja o odmowie umieszczenia publikacji na Stronie czy w Kronice będzie przekazana autorowi materiałów – odpowiedź emaliowa/ustna. W odmowie publikacji zawarte musi uzasadnienie.
  19. Administrator/redaktor może dokonywać zmian w treści nadesłanego artykułu zgodnie z przyjętymi zasadami redagowania Strony/Kroniki.
  20. Informacje poprawnie dostarczone umieszczane na Stronie będą w ciągu 36 godzin od ich zgłoszenia zgodnie z wymienionymi zasadami. Natomiast w Kronice Ośrodka stosowanie do możliwości technicznych wykonania odbitek zdjęć, kolejności chronologicznej umieszczanych informacji.
  21. Informacje umieszczane na Stronie opatrzone zostanę imieniem i nazwiskiem autora. W przypadku całkowitego przeredagowania przez administratora/zespół redakcyjny – podpisuje się administrator/redaktor umieszczający artykuł.
  22. Wraz z wysłaniem zgłoszenia, jego autor wyraża zgodę na opublikowanie imienia i nazwiska.
  23. Za treść, wiarygodność, rzetelność nadesłanych informacji odpowiada autor.
  24. Informacje na Stronie publikuje się z zachowaniem chronologii wydarzeń. W przypadku informacji o szczególnym znaczeniu, administrator może podjąć decyzję o nadaniu jej wyższej rangi. Informacja taka może być opublikowana na Stronie głównej serwisu.
  25. W przypadku stwierdzenia, że artykuł zawiera treści nieprawdziwe, naruszające czyjeś dobra osobiste, należy poinformować administratora, który wprowadzi odpowiednie korekty lub całkowicie wycofa artykuł ze Strony.

Wysyłanie informacji na adres poczty elektronicznej administratora jest równoznaczne z akceptacją postanowień w niniejszej procedurze.