"Chrząszcz" Jan Brzechwa
Celem zajęć było rozwijanie sprawności z zakresu wymowy i dykcji, wzbogacanie wyobraźni oraz rozwijanie zdolności językowych i plastycznych, zachęcenie do wspólnej zabawy językowej.
Prowadzący zaprasza uczniów do rozgrzewki:
- Rozpoczynamy od masażu głowy – rozcieramy czubek głowy, czoło, policzki, usta.
- Następnie przechodzimy do gimnastyki buzi i języka:
- kląskamy,
- przesyłamy całuski,
- liczymy językiem ząbki,
- uśmiechamy się i robimy okienko,
- wypychamy językiem policzki,
- syczymy jak wąż, bzyczymy jak mucha, cykamy jak cykada, dzwonimy jak dzwoneczek,
- szumimy jak wiatr,
- naśladujemy dźwięki: wiertarki (ż, ż, ż), jadącego pociągu (cz, cz, cz), padającego deszczu (dż, dż, dż), rozgrzanego silnika (wrrrr,wrrrr),
- wymawiamy słowo „pstryk” powtarzając je coraz szybciej.
Dzieci segregowały kolorowe ilustracje, które przedstawiały świat roślin i zwierząt. Na zakończenie uczniowie wykonali pracę plastyczną techniką stemplowania.
A. Rusiecka