Debata Samorządowa
6 czerwca 2019 roku w Ośrodku odbyła się debata na temat:
„Procedury a nasze bezpieczeństwo”.
Odpowiedzialny za przygotowanie debaty był Zarząd Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami: Anną Dróżdż i Edytą Przydatek.
Przygotowywania trwały przez około dwa tygodnie. Zaproszenie na spotkanie otrzymali wszyscy wychowankowie z nauczycielami oraz Dyrektor Ośrodka.
Plan Debaty był następujący:
- Powitanie.
- Przypomnienie pojęcia „debata”.
- Objaśnienie terminu „procedura”.
- Odczytanie przez nauczyciela informacji na temat „Bezpieczeństwa w szkole”.
- Prezentacja wybranych procedur przez grupy wychowawcze. Dyskusja.
- Podsumowanie debaty
- Podziękowanie za aktywny udział w debacie.
Debata rozpoczęła się o godzinie 16:30, od powitania wszystkich uczestników. Przedstawiciel SU przypomniał pojęcie „debaty".
Następny punkt spotkania to wprowadzenie w tematykę debaty: „Procedury a nasze bezpieczeństwo". Prowadzący wyjaśnił pojęcie „procedura”. Wspólnie z uczniami na kartonie wypisane zostały synonimy słowa procedura:
- metoda
- sposób postępowania
- technika
- przebieg czynności
- tok postępowania
Odczytane przez nauczyciela informacje na temat bezpieczeństwa w szkole w przystępny sposób objaśniły młodzieży celowość i zasadność pojawienia się w szkole Anonimowej Skrzynki na Sygnały, która pozwoli uczniom poczuć się bezpiecznie.
Pokaz skrzynki i objaśnienie jej przeznaczenia, były świetnym początkiem do prezentacji przez przedstawicieli grup wychowawczych wybranych procedur dotyczących bezpieczeństwa.
I tak poszczególne grupy przedstawiły:
- grupa I
- Procedura korzystania przez uczniów/wychowanków z telefonów komórkowych i urządzeń elektronicznych w Ośrodku.
- Procedura przebiegu próbnej ewakuacji.
- grupa II
- Procedura postępowania w przypadku samowolnego opuszczenia zajęć edukacyjnych i wychowawczych przez ucznia/wychowanka.
- Procedura postępowania w przypadku podejrzenia posiadania przez wychowanka środków odurzających lub substancji psychoaktywnych.
- grupa III
- Procedura organizowania wycieczek – regulamin wycieczki/imprezy.
- Procedura postepowania w przypadku, gdy uczeń/wychowanek zakłóca tok lekcji.
- grupa IV
- Procedura postępowania w przypadku agresywnego zachowania ucznia/wychowanka.
- Procedura postępowania z ofiarą przemocy rówieśniczej.
- grupa V
- Procedura postępowania w przypadku, gdy uczeń uchyla się od obowiązku szkolnego.
- Procedura postępowania z wychowankiem sprawiającym trudności wychowawcze.
Przedstawione wybrane procedury, przedyskutowano i przyjęto do wiadomości.
Na zakończenie wszystkim serdecznie podziękowaliśmy za aktywny udział w debacie.
Plan debaty został zrealizowany.