Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie

27-300, Lipsko, Huta 3

tel./fax: 48 377 10 26

E-mail: sosw_huta@poczta.onet.pl

Debata Samorządowa

debata

6 czerwca 2019 roku w Ośrodku odbyła się debata na temat:

„Procedury a nasze  bezpieczeństwo”.

Odpowiedzialny za przygotowanie debaty był Zarząd Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami: Anną Dróżdż i Edytą Przydatek.

Przygotowywania trwały przez około dwa tygodnie. Zaproszenie na spotkanie otrzymali wszyscy wychowankowie z nauczycielami oraz Dyrektor Ośrodka.

Plan Debaty był następujący:

  1. Powitanie.
  2. Przypomnienie pojęcia „debata”.
  3. Objaśnienie terminu „procedura”.
  4. Odczytanie przez nauczyciela informacji na temat „Bezpieczeństwa w szkole”.
  5. Prezentacja wybranych procedur przez grupy wychowawcze. Dyskusja.
  6. Podsumowanie debaty
  7. Podziękowanie za aktywny udział w debacie.

Debata rozpoczęła się o godzinie 16:30, od powitania wszystkich uczestników. Przedstawiciel SU przypomniał pojęcie debaty".

Następny punkt spotkania to wprowadzenie w tematykę debaty: „Procedury a nasze  bezpieczeństwo". Prowadzący wyjaśnił pojęcie „procedura”. Wspólnie z uczniami na kartonie wypisane zostały synonimy  słowa procedura:

  • metoda
  • sposób postępowania
  • technika
  • przebieg czynności
  • tok postępowania

Odczytane przez nauczyciela informacje na temat bezpieczeństwa w szkole w przystępny sposób objaśniły młodzieży celowość i zasadność pojawienia się w szkole Anonimowej Skrzynki na Sygnały, która pozwoli uczniom poczuć się bezpiecznie.

Pokaz skrzynki i objaśnienie  jej przeznaczenia, były świetnym początkiem do prezentacji przez przedstawicieli grup wychowawczych wybranych procedur dotyczących bezpieczeństwa.

I tak poszczególne grupy przedstawiły:

  • grupa I
    • Procedura korzystania przez uczniów/wychowanków z telefonów komórkowych i urządzeń elektronicznych w Ośrodku.
    • Procedura przebiegu próbnej ewakuacji.
  • grupa II
    • Procedura postępowania w przypadku samowolnego opuszczenia zajęć edukacyjnych i wychowawczych przez ucznia/wychowanka.
    • Procedura postępowania w przypadku podejrzenia posiadania przez wychowanka środków odurzających lub substancji psychoaktywnych.
  • grupa III
    • Procedura organizowania wycieczek – regulamin wycieczki/imprezy.
    • Procedura postepowania w przypadku, gdy uczeń/wychowanek zakłóca tok lekcji.
  • grupa IV
    • Procedura postępowania w przypadku agresywnego zachowania ucznia/wychowanka.
    • Procedura postępowania z ofiarą przemocy rówieśniczej.
  • grupa V
    • Procedura postępowania w przypadku, gdy uczeń uchyla się od obowiązku szkolnego.
    • Procedura postępowania z wychowankiem sprawiającym trudności wychowawcze.

Przedstawione wybrane procedury, przedyskutowano i przyjęto do wiadomości.

Na zakończenie wszystkim serdecznie podziękowaliśmy za aktywny udział w debacie.

Plan debaty został zrealizowany.

Autor: A. Dróżdż, E. Przydatek